Opinión de la Federación VEUS a propósito de la consulta pública sobre la reforma de la legislación civil y procesal en materia de discapacidad

Logotip de la Federació VEUS

Des de la Federació Veus presentem la guia “Caixa d’eines de Drets per a professionals de la salut mental” elaborada pels doctors Francisco José Eiroà-Orosa i Cristina Pradillo, amb la col·laboració de la jurista i membre de l’Observatori de Drets, María Àngels Porxas. L’objectiu d’aquesta guia és ser un instrument de consulta sobre algunes de les eines que teniu els professionals a l’hora de garantir els drets de les persones amb un diagnòstic de salut mental.

Per a l’elaboració d’aquesta guia, el grup de treball de Drets de la Federació Veus ha realitzat una recerca qualitativa que ha inclòs 11 grups de discussió amb professionals de diferents dispositius d’atenció a la salut mental de Catalunya. Paral·lelament, han fet una recerca d’instruments que tenen com a fi garantir l’exercici dels drets de les persones ateses en aquests dispositius. El marc legal en el qual s’inscriu aquest treball és la “Convenció de les Nacions Unides sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat”, aprovada el 2006 per l’ONU i part de l’ordenament jurídic espanyol des del 2008.

Human rights - Caixa d’eines de Drets per a professionals de la salut mental

Aquesta guia per a professionals inclou, entre altres temes rellevants, la legislació relativa a les decisions sobre els tractaments (farmacològic i alternatives), el Pla de voluntats anticipades (PDA) i el Document de Voluntats Anticipades (DVA) o com mantenir la confidencialitat i intimitat.

Podeu consultar el document complet aquí: